Ny CEO och CTO till fintech-bolaget Inyett

Fintech-bolaget Inyett från Helsingborg har på kort tid förändrat sättet för CFOer och ekonomer att arbeta på när det kommer till ekonomisk säkerhet och intern kontroll. På ett fåtal år har över 1000 organisationer kopplat på tjänsten för att automatiserat kontrollera leverantörsbetalningar mot fel, risker, misstag och bedrägerier. Idag hjälper Inyett så gott som alla kommuner i Sverige.

Som en del av kommande strategi tillsätts John Andersson, nuvarande COO på Inyett, som ny CEO.
Samtidigt tillträder Johan Henckel, personen bakom idén till Inyett, som CTO.

– "Att få förtroendet att leda Inyett i just denna fas av vår resa är fantastiskt spännande. Som organisation har vi aldrig haft så bra förutsättningar som just nu, med en tydlig affärsplan och strategi framför oss, redo att exekvera på av helt rätt människor."

Johan Henckel fortsätter,
– "Det känns fantastiskt kul att gå in operativt i Inyett, som jag varit en stor del av sedan start. Som ägare och styrelseledamot har jag haft möjligheten att påverka Inyetts tillväxt på ett strategiskt plan, och ser fram emot att även operativt vara en del av den resa vi nu ska göra som bolag", säger Johan Henckel.

Jan Swedin, tidigare CEO har skapat bästa möjliga förutsättningar för kommande tillväxtfas. Jan tillträder nu sin föregående befattning som ordförande i Inyetts styrelse.

Om Inyett
Inyett förändrar sättet för ekonomer att arbeta på när det kommer till ekonomisk säkerhet och intern kontroll. Genom en smart tjänst automatiserar Inyett kontrollen av betalningar och leverantörer och varnar för fel, risker, misstag och bedrägerier i organisationers utbetalningar.
Inyett skapar säkra affärer och bidrar till ett tryggare näringsliv och samhälle, bland annat genom att uppmärksamma dig på felaktiga betalningar, dubbelbetalningar, bluffakturor, avvikande betalmönster, interna och externa bedrägerier och leverantörer som inte uppfyller era unika krav.

Källa: MyNewsDesk

Klicka för att testa!

Skapa ett gratiskonto för att testa!
Boka tid för frågor